Artikel 1. Garantie
-
Op onze gehele collectie geven wij vijf of tien jaar garantie. De garantie bestaat uit een tweejarige volledige garantie volgens de Centrale Branche Vereniging Wonen en vijf of tien jaar garantie op de constructie.
-
Normale gebruiksverschijnselen zoals bijvoorbeeld pilling, verkleuring, plooivorming en het werken van houten meubel vallen buiten deze garantie.
-
Bij een geschil over de garantie zijn beide partijen geoorloofd een onafhankelijke expert in te schakelen. Daarnaast kan de consument de Geschillencommissie Wonen inschakelen.
-
Bij show- en/of outletmodellen wordt geen garantie gegeven omdat deze al in gebruik genomen zijn en/of worden uitverkocht met korting.
-
Een defect bij aflevering dient binnen twee dagen per e-mail inclusief foto te worden ingediend.
-
Helaas kan er altijd iets misgaan, natuurlijk herstellen wij dit dan. Wel moet je ons de gelegenheid geven om eventuele gebreken te herstellen, ook als het herstelproces uit meerdere stappen bestaat.
-
Soms is het beter als de fabrikant de klacht afhandelt, daarom kunnen wij deze in sommige gevallen inschakelen. Natuurlijk blijven wij verantwoordelijk.
Artikel 2. Bestelling
-
Aanvragen voor wijzigingen dienen schriftelijk te gebeuren. Bij voorkeur per e-mail. Houd er rekening mee dat het wijzigen van een bestelling niet altijd mogelijk is.
-
Wij hebben het recht om de bestelling of een deel hiervan niet te accepteren.
- Bestellingen kunnen niet meer worden geannuleerd na 14 dagen vanaf de besteldatum.
- Op maat gemaakte bestellingen kunnen niet worden geretourneerd.
- Showroommodellen kunnen niet worden geretourneerd.
Artikel 3. Levertijd
-
Omdat veel van onze producten op bestelling gemaakt worden, zijn de aangegeven levertijden verwachtingen.
-
Producten kunnen eerder geleverd worden dan de verwachte levertijd. Mocht je dit niet willen, dan kun je dit natuurlijk aangeven.
-
Na de verwachte levertijd hebben wij nog een extra termijn van een maand om te leveren.
-
Mocht het artikel foutief geleverd worden, dan maken wij dit natuurlijk in orde. Wel gaat de levertijd dan helaas opnieuw in.
Artikel 4. Levering
-
Als een bestelling uit meerdere artikelen bestaat, kunnen wij de meubels in meerdere leveringen bezorgen. Mocht je dit niet willen, dan kun je dit natuurlijk aangeven.
-
Wij brengen de meubels eventueel bij je naar binnen. Dit doen wij als extra service. Dat het meubel naar binnen past, is jouw verantwoordelijkheid. a. Als het meubel niet op een normale manier bezorgd kan worden, kunnen we het meubel soms alsnog in overleg bezorgen. Dan stellen we ons niet aansprakelijk voor schade (aan muren, vloeren e.d., maar ook aan het meubel zelf). b. Via de trap bezorgen wij de meubels tot en met de 4e etage. Bij trappen (en drempels) moet er genoeg ruimte zijn en mag het meubel niet te zwaar zijn. c. Bijkomende kosten van een eventuele verhuislift, glaszetter en/of takel zijn voor jou.
-
Natuurlijk willen wij meerdere keren bij je langskomen, wel rekenen wij dan extra kosten.
-
Wij kunnen de meubels voor je opslaan. Gratis opslag is mogelijk tot maximaal een maand na de verwachte levertermijn. Daarna wordt er €99 per maand in rekening gebracht en vragen we een aanbetaling.
-
Show-, outlet- en/of voorraadmodellen dienen binnen twee weken te worden afgenomen. Als dit niet gebeurt, kunnen wij de aankoop ontbinden.
Artikel 5. Prijs en betaling
-
De artikelen worden geleverd tegen de prijzen die gelden op het moment van aankoop.
-
Mocht er iets bij aflevering niet in orde zijn, lossen wij dit natuurlijk op. Wel vragen wij je het bedrag te voldoen. Natuurlijk kunnen wij de levering, en daarmee ook de betaling, uitstellen tot het in orde is.
-
Wij blijven volledig eigenaar van aangekochte meubels totdat deze volledig betaald zijn.
-
Bij annulering van producten die zijn uitgesloten van herroepingsrecht is de klant een schadevergoeding verschuldigd, deze schadevergoeding wordt berekend volgens de CBW-voorwaarden. Meer informatie over annuleringskosten in de woonbranche is te vinden op www.cbw-erkend.nl.
Artikel 6. Herroeping
-
Consumenten mogen op voorraad bestelde artikelen binnen 14 dagen retourneren als deze niet uitgezonderd zijn van herroepingsrecht en op afstand besteld zijn.
-
Als je van het herroepingsrecht gebruik wilt maken, dien je zorg te dragen dat de verpakking bewaard wordt en dien je zorgvuldig met het product en verpakking om te gaan. Bij schade of het ontbreken van de verpakking of onderdelen kunnen wij kosten in rekening brengen.
-
De kosten van het retourneren van een artikel zijn voor jou.
Artikel 7. Website en informatie
-
Niets van onze website(s) mag door derden zonder toestemming van Lustro Living worden gebruikt.
-
Bezoekers en/of gebruikers van onze website(s) kunnen op geen enkele wijze rechten ontlenen aan de op de site aangeboden informatie.
-
Alle informatie is onder voorbehoud van prijswijzigingen, typefouten, vergissingen en marktontwikkelingen.
-
De getoonde afbeeldingen zijn louter ter illustratie.
-
De getoonde maten zijn ter indicatie en kunnen bij het uiteindelijke product plusminus drie procent afwijken.